Newsletter subscribe

מומלץ בשבילך, מיוחדים, רכב

הכול על מחירי הטיפולים במוסך

הכול על מחירי הטיפולים במוסך
Posted: 25 ביולי 2018 בשעה 21:11   /   by   /   comments (0)

הכניסה למוסך מלווה אצל לא מעט בעלי רכבים באנחות. החשש מהמחיר שהם יידרשו לשלם עבור הטיפול במוסך מכניסים אנשים רבים לחרדות ולהתלבטויות, היכן כדאי לטפל ברכב במוסך מורשה או במוסך כללי, אילו חלפים כדאי לבחור חלקים מקוריים או חלפים חדשים, אך כאלו שלא יוצרו בידי היצרן של הרכב ועוד. אז לפני שאתם נאנחים ונכנסים למוסך, הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

שני דברים שכדאי לדעת על המחירים במוסך

  1. בעבר היה פיקוח על המחירים של שעות העבודה במוסכים, אך בשנים האחרונות הפיקוח הוסר וכל מוסך יכול להחליט כמה כסף הוא גובה על שעת עבודה. בסקר שווקים שערכנו גילינו כי המחיר הממוצע לשעת עבודה במוסך הוא כמאתיים חמישים שקלים, ועל אף היעדר הפיקוח רוב המחירים שגובים המוסכים נעים סביב המחיר הזה. חשוב לציין כי התקנות מחייבות את בעלי המוסכים לפרסם בשלט ברור ובולט את המחיר לשעת עבודה.
  2. המחיר של חלקי חילוף נקבעים בהתאם למחירים שקובעים היבואנים. נוסף לחלפים שמייבאים היבואנים המורשים יש יבואנים מקבילים, יבואנים שאינם מייצגים את יצרני הרכבים, אך מייבאים חלפים מקוריים במחירים זולים יותר. באופן כללי מחיר החלפים נקבע בהתאם לטיב החלפים, חלפים מקוריים או אחרים, ובהתאם לסוג הרכב.

דוגמות למחירי טיפולים שגרתיים במוסך

כאשר אנחנו לא שומרים על חיי הרכב אנו יכולים להיות חשופים לתקלות שגרתיות תכופות יותר. בעבר הכנסנו את הרכבים לטיפול עשרת אלפים, טיפול שגרתי שהתבצע כל עשרת אלפי קילומטרים. במכוניות החדשות כבר אין טיפולי עשרת אלפים, היום קוראים לזה טיפול גדול וטיפול קטן. טיפול קטן הוא טיפול שבו מחליפים שמן מנוע ושמן פילטר וטיפול גדול הוא טיפול שבו נוסף להחלפת השמנים מחליפים גם חלקים נוספים.

המחיר להחלפת פלאגים נקבע בהתאם לאיכות הפלאגים. ככל שהפלאג איכותי יותר, המחיר שלו יהיה גבוה יותר. פלאג האמור להחזיק מעמד כעשרת אלפים קילומטר יעלה בין חמישים לשמונים שקלים ואילו פלאג האמור להחזיק מעמד כמאה קילומטרים יעלה בין ארבע מאות לשש מאות שקלים.

המחיר של רצועות טיימינג משתנה בהתאם לדגם של הרכב. המחיר של רצועה נע בין שמונה מאות לאלף ומאתיים שקלים. את הרצועה מומלץ להחליף כל תשעים אלף קילומטרים.

פילטר שמן נהוג להחליף ברכבים הישנים כל עשרת אלפים קילומטרים וברכבים החדשים כל חמש עשרה אלף קילומטר. המחיר נע בין שלושים עד לחמישים שקלים.

המחיר של החלפת פילטר דלק שונה בין הרכבים החדשים לרכבים הישנים. ברכבים הישנים העלות נמוכה מאוד, כחמישה עשר שקלים בלבד, ברכבים החדשים שבהם יש הזרקת דלק המחיר יהיה כפול, בין שישים ועד למאה וחמישים שקלים, תלוי בסוג הרכב.

מחיר החלפת מצבר נע בין חמש מאות שקלים לאלף שקל למצבר, תלוי במותג ובמספר שנות האחריות הניתנות למצבר. ככל שהמותג ידוע יותר ושנות האחריות רבות יותר, כך המחיר של המצבר יהיה גבוה יותר.